Duminică, 2017-11-19, 5:13 PM
Bine aţi venit Vizitator | RSS

Liceul Teoretic "Mihail Sebastian"

Sondajul nostru
Evaluează site-ul meu
Total răspunsuri: 175
Statistici

Total online: 1
Vizitatori: 1
Utilizatori: 0
Formularul pentru autentificare
Principală » 2012 » August » 12 » CURS PE TEMATICI EUROPENE LA IAŞI
6:24 PM
CURS PE TEMATICI EUROPENE LA IAŞI
Denumirea cursului:” Pregătirea cadrelor didactice pe tematici europene”- în perioada 9-14 iulie la Iaşi. Cursul a fost organizat de către Institutul European din România, în colaborare cu MECTS, printr-un program de formare profesională a cadrelor didactice în domeniul afacerilor europene, şi finanţat de Comisia Europeană prin Reprezentaţa Comisiei Europene din România.Cursul s-a adresat cadrelor didactice din învăţământul primar, gimnazial şi liceal, care au tematici UE în cadrul disciplinelor de predare. Responsabilul cu organizarea acestui curs a fost coordonatorul de proiect Cornelia Predoiu, de la IER. Formatori au fost Mihaela Dumitrescu de la Institutul European din România Lăcrămioara Iordăchescu, inspector școlar ISJ Iași. Din Brăila au participat: prof. Mariana Epuraş, de la Liceul Teoretic „Mihail Sebastian”, prof.Svetlana Cursaru, Col. Tehnic „C.D. Neniţescu”, prof. Florena Urse, Şc. cu cls. I-VIII „Mihail Sadoveanu”, prof. Gica Paraipan, Şc. cu cls. I-VIII Salcia Tudor, institutor Mariana Mangiurea, Şc. cu cls. I-VIII „ Vlaicu Vodă”.
Materialele informative primite au cuprins module centrate pe teme despre istoricul şi instituțiile Uniunii Europene, politici europene, despre strategia EU 2020, spațiul profesorului și oportunități de programe educaționale europene.
În cadrul cursului, s-au discutat aspecte privind evoluția Uniunii Europene, cadrul instituțional al UE, luarea deciziilor de către triunghiul decizional ( Parlamentul European, Comisia Europeană, Consiliul de Miniștri).
S-au pus întrebari şi s-au primit răspunsuri cu privire la diferențele dintre Strategia Europa 2020 și Strategia de la Lisabona, astfel încât noutățile pe care le aduce Strategia 2020 se referă la un nou tip de creștere inteligentă, durabilă și favorabilă incluziunii, la cooperarea dintre statele membre în detrimentul concurenței dintre ele, prevede creșterea transparenței ( fiecare țară să știe ce fac celelalte).
De asemenea, au fost precizate obiectivele Europa 2020 cât și țintele României în Europa 2020 ( ocuparea forței de muncă, cercetare, dezvoltare, inovare, schimbări climatice și energie, educație, sărăcie și excluziune socială).
Privind Programul LLL ( Comenius, Erasmus, Leonardo da Vinci, Grundtvig) cu bugetul de cca 7 mil de euro, se va finaliza în 2013. Pentru învățământul preuniversitar subprogramul Comenius are ca obiectiv consolidarea dimensiunii europene, promovarea învățării limbilor străine, a mobilității dar și creșterea calității procesului educațional în școli. Acest subprogram sprijină parteneriatele între școli în domenii tematice de interes comun iar proiectele multilaterale urmăresc dezvoltarea unor noi metode pedagogice.
Activitatea practică moderată de formatori a constat în planificarea unei lecții pe un subiect european conform unui format standard de proiect didactic cu stabilirea conținutului, a competențelor cu accent pe dezvoltarea metodelor inovative de predare a subiectului abordat în grupul de lucru.
Printr-o dezbatere în plen, fiecare proiect realizat în grupul de lucru a fost prezentat și a primit feed-backul din partea participanților.
Deși folosim la disciplinele noastre în procesul de predare învățare, metodele centrate pe elev, ele pot fi utilizate cu succes și la orele de dirigenție pentru predarea-evaluarea unor teme despre UE de ex. ( Cetățeanul European, Orașe importante ale UE, Instituții europene, Monumente celebre în UE, România și Uniunea Europeană, Valori și simboluri ale UE, Personalități ale Europei unite, 9 Mai-Ziua Europei etc.)
Încă o dată cu prilejul acestui curs am constatat că rezultatele învățării sunt mai bune atunci când învățarea se desfășoară prin cooperare deoarece elevii pot capăta o atitudine pozitivă față de școală, pot obține o înțelegere mai aprofundată și gândire critică, iar relațiile lor cu colegii pot fi tolerante și vor avea încredere în sine.
Evaluarea cursului a constat în prezentarea proiectului didactic pe un subiect european și un test grilă.
Prof. Mariana Epuraş
Vizualizări: 732 | Adăugat de: Mariana | Rating: 0.0/0
Total comentarii : 0
Prenume *:
Email *:
Cod *:
Căutare
Calendar
«  August 2012  »
LnMrMrcJoiVnSaDm
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Copyright M. Sebastian Braila! © 2017 Create by Lungu Cristian
Creaţi un website gratuit prin uCoz